Beijing on the Potomac

An advertising partnership between the Washington Post and a Chinese government propaganda outlet is raising questions about the propriety—and legality—of an American news outlet publishing foreign propaganda under its masthead. At issue is the Post’s China Watch publication, a print and online advertising supplement that purports to deliver the news about China. The site hosts numerous articles and feature pieces that portray the Chinese government—particularly its human rights record—in a glowing light.

Kremlin Smears Amb. McFaul

screencap

Russian attacks on the U.S. government reached a new low recently when an unidentified pro-government cohort launched an Internet smear campaign meant to paint the incoming U.S. ambassador as a murderous pedophile. The target of these attacks is Michael McFaul, who was recently appointed by the Obama administration as the new U.S. ambassador to Russia.